Baby shower

úterý 28. dubna 2015
Pouhé tři dny a já končím... Nekončím s blogem, tady teprve začínám. Končím v práci a trošku se bojím. Nechce se mi předávat má práce, ale zároveň už se těším. Největší strach mám z toho, co budu dělat! Největším strašákem je nuda. Vždycky se mi vplíží do myšlenek v noci, když nemůžu spát a nudím se. Neukoušu se nudou? Zmíním-li se o mých obavách před manželem, začne se tak nějak hezky rozčilovat. "Máš odpočívat a navíc, ty se nudit nebudeš," vždycky odvětí a začne se smát a vyjmenovávat všechny aktivity, které mě čekají. Je pravda, že před sebou už delší dobu valím pár projektů, které potřebují rozjet a teď se mi naskytuje perfektní období (2 měsíce než porodím) abych je mohla rozjet. Tím jak v noci nespím a straší mě nuda,  vymyslela jsem si další aktivitu, která mě na pár dnů zabaví. Je to baby shower. Chtěla bych jej uspořádat pro mé kamarádky, i když by měl být pro mě a prcka.  Sice bude trošku netradiční, ale neskutečně se těším, až si jej budu moci zorganizovat. Než se, ale vrhnu na můj baby shower, musím vám o této "neevropské" tradici napsat více.


Pro holčičku jako stvořené. Zdroj: Kara´s Party ideas
Baby shower je v podstatě oslavou nenarozeného miminka, kdy se sejdou nejbližší kamarádky a členové rodiny. Primárně je baby shower určen pro ženy, ale někde se konají i baby showery pro muže. Vstup mužům zakázán není, ale myslím, že oni sami se mu velmi rádi vyhnout. Shower můžeme přeložit jako sprchu - doslova sprchujete nastávající maminku dárky pro prcka. Toto však nebyl původní záměr baby showeru. Jeho prapůvodním úkolem bylo předání zkušenosti starších prvorodičce, která je stejně tak jako já z každé nové informace o porodu nebo péče o prcka vykulená a neskutečně se bojí. V počátcích se baby showery pořádaly pouze pro prvorozené, potom již maminka nepotřebovala předat žádné zkušenosti, ale to se teď změnilo. Konzumní společnost z milého setkání udělala událost, kdy si předáte dárky, potlacháte o tom, jaké asi bude mateřství, jaký bude prcek a jak se bude jmenovat.


Pozvánky musí být. Ty od Paper heart jsou neskutečné.

Baby shower pořádají kamarádky. Je to v podstatě obdoba rozlučky se svobodou. Dříve se do pořádání zapojovaly budoucí babičky, ale od toho se nyní upouští. Nastávající maminka se nemusí o nic starat, pouze se nechat překvapit programem plným her, příjemné společnosti a povídání. Velmi často je prostor, kde je baby shower pořádán, vyzdoben a na místě je i candy bar plný sladkostí. Jako jsou cupcakes, candy pops, sušenky ve tvaru bodýček, stop miminek a jiných dětských tvarů. Cely baby shower bývá často laděn do barev podle pohlaví.Což já úplně řešit nebudu. Úplně to vidím! Mám vybrané místo i styl. Teď se nebát a zrealizovat to.

Jednoduchý, ale pro mé účely naprosto dokonalý. Zdroj: The Little Umbrela.
No není to úžasné, jen tak se sejít a popovídat si před porodem s kamarádkami o věcech, které vás v těhotenství nejvíce zajímají? Já se strašně těším. Můj baby shower bude lehce netypický. Sice to bude oslava našeho nenarozeného, ale chtěla bych, aby to byla i oslava mých kamarádek. Chci jim poděkovat za úžasnou rozlučku a za to, že je stále mám. Odvezu je z města do Českého ráje, kde na chaloupce uspořádám rustikálně laděný baby shower, výletování a hlasování o jménu našeho prcka. Doufám, že holky budou se jménem stát při mě, ale víc neprozradím. Bude to překvápko a doufám, že si jej holky užijí.


Tak snad si to holky zase užijeme :).
Byly jste už někdy na baby showeru? Jak to probíhalo?
Vaše Betty

Žádné komentáře